Nevereno vliz

";} ?>

Интернет – място за всякаква информация

Светла Димитрова, студентка

“Журналистика без журналисти; ПР без ПР-и”

Блогът е вид уебсайт, където се пише както в дневник, а новите попълнения са в обратен хронологичен ред. Блоговете често предлагат коментари или новини за определена тема, като храна, политика, култура, екология, социални проблеми, икономика, градска и субкултура, или местни новини; други служат като лични дневници. Типичният блог съдържа текстова част, снимки или рисунки, връзки с други блогове и уебсайтове, които по някакъв начин са обвързани с общата тематика на блога. Като цяло този вид уебсайтове наблягат главно върху текста, но има и такива, които наблягат върху фотографията, аудио или видео файлове.

Ще дам няколко примера за блогове, които  всеки пиар  би трябвало да следи, в които да блогва и от които би могъл да се информира.

Започвам презентацията си с уточнението, че на първо място за всеки пиар е неговият корпоративен блог, който обаче тъй като е различен за всяка компания, ще бъде отново просто примерен. Ще покажа само тези блогове, които биха могли да се използват от всички пиари като цяло.

Като за начало, нека покажа лесен начин за създаване на блог. Има няколко домейна, които предлагат създаване на блог и по-популярните от тях са:

http://blog.bg/

http://log.bg

https://www.blogger.com

Избрах последния, за да онагледя как за пет минути можеш да си създадеш интернет място за бълване на всякакъв вид информация, без никой да е в състояние да те спре. Освен това те дори не изискват потвърждение на имейла ти.

А ето и сайт, в който след като напишете, можете да публикувате и популяризирате блога си:

http://publikuvai.net/

И така един съвестен или не дотам блогър вече е на бял свят и може да каже на всички каквото си пожелае Да ви оплюе, похвали, в състояние е да ви унищожи имиджа, да пусне слух и какво ли още не....По тази причина трябва да намерим начин да открием невярната информация преди да е станало твърде късно. Предлагам ви няколко начина за търсене в блогове. Първият и вероятно най-популярен е Google.

http://blogsearch.google.com/

Със съжаление ще кажа обаче, че само той не е достатъчен.

Направих си труда да търся по име на компания в log.bg, blog.bg и google и установих, че в трите сайта излиза съвсем различна информация. Вероятно причината е в липсата на оптимизация на сайта за търсене, която да помага на Google да открие търсената информация, но някои от нас едва ли очаква блогърите да се стараят да оптимизират страницата си. За това е необходимо, ако искате да откриете по-голяма част от написаното за вашата компания, да търсите през няколко търсачки. Това са само три от търсачките, които открих, вероятно има още доста.

Освен  с превенцията от нежелани блог съобщения, пиарът трябва и да популяризира компанията си. Сега ще представя няколко блога, които освен че са интересно четиво, съдържат доста полезна информация за пиар практиците.

Ето и първия блог, който ми направи впечатление, скитайки се из пространството на пиар блоговете и отваряйки един от българските сайтове за пиар:  http://prinbulgaria.com

Блогът е с препратка от него и е в сайта на  M3 Collegе. (http://new.m3college.com/blog/) Макар и да не попадна в класацията за най-добри корпоративни блогове за 2009 г. на http://www.novavizia.com/ има какво да се види и научи от този блог.

            Следващото ми попадение е блогът на онлайн изданието на в. „Капитал”. Там има отделна категория, кръстена: „Медия, реклама и пиар”, в която могат да се открият наистина интригуващи неща. Блогът на „Капитал” като цяло е доста изчерпателен на всякакви теми и би могъл да е доста полезен на пиар практиците при търсене на мнения за компанията, за която работят.

http://www.capital.bg/browseblog.php

Доста посещаван според класацията на gbg.bg е и http://blognovini.com, в

 който се съдържат обобщено доста публикации от различни блогове и където всеки може да намери темата си.

Няма как презентацията да мине и без www.svejo.net  и www.alabala.com , които в миналото станаха известни с това, че бяха два от най-посещаваните блога по време на разразилия се слух за фалита на Първа инвестиционна банка.

И накрая, но не на последно място ето  пример за наистина добре поддържан корпоративен блог на международна компания - General Motors: http://www.gmblogs.com/. В самата страница, която би трябвало да е блог, са поместени линкове към седем отделни блога, за да може всеки да намери това, от което се интересува.

Има информация за продуктите, възможност за общуване със служителите на компанията, можете да давате мнения и предложения.

Седемте отделни блога са следните:

 

  • FastLane Blog - Всичко за колата ви - можете да коментирате
  • The Lab - За дизайна на автомобилите - приема предложения
  • GM Driving Conversations - За водещото място на GM в Европа - дискусии с Carl-Peter Forster
  • FYI Blog - Блог за новини около GM
  • Cadillac Notes - Блог за кадилак
  • ImSaturn - За служители и потребители на Saturn

Opel Insignia Blog - Блог за новия Opel Insignia