Нов български университет

Департамент “Масови комуникации”

Дигиталният маркетинг в търсене на съдържание


Емилия Игнева


1. Бъдете мобилни!

Заедно с развитието на технологиите и промяната на нуждите на потребителите дигиталният маркетинг също се променя през последните години. Ориентиран към мястото, където се намират потребителите дигиталният маркетинг след 2013 г. се превръща в основно мобилен. На всеки семинар или обучение за дигитален маркетинг днес можем да чуем фразата Go Mobile или Mobile First.

 

 

 На графиката ясно се вижда момента, в който мобилните потребители стават повече от десктоп потребителите на интернет. Но дори и без да са виждали графики, повечето хора са свидетели на явлението в своето ежедневие. Колко често сядате на компютъра си за да проверите в кой ресторант да обядвате или къде точно се намира онзи фризьорски салон? Телефонът, малък и удобен, бърз и винаги под ръка се превръща в любимо средство за потребление на интернет съдържание в началото на 2014та г., а ръстът в потреблението му не е спрял и до днес. През май 2015г. мобилните търсения в търсачката на Google официално стават повече от тези от настолни компютри.  

 

 

 

 

 

 2. Къде са мобилните потребителите?

   Когато говорим за дигитален маркетинг обаче определението мобилни потребители не е достатъчно. Маркетингът се нужда да знае къде точно в мобилния интернет се намират потребителите. Отговора е, че 90% от тях сърфират не в мобилни сайтове, а в мобилни апликации. Дали си струва инвестирането в създаване на апликации – определено да!

 

 Лесни за използване, създадени специално за мобилния ви телефон, апликациите са изключително предпочитани сред потребителите.

3. Как да достигне нашата реклама до мобилните потребители?

Вариантите за реклама в мобилни апликации не са толкова многобройни.

·  Реклама в мобилни апликации (Ads in Apps) – това са всички реклами, които се появяват докато сърфираме в мобилни апликации. Най-често те биват през Google Аdwords или Facebook Ads и използват техните мрежи от апликации. Съществуват и агенции със собствени мрежи от апликации като UnityADS, Chartboost, AppLovin и други.

·  Реклама в мобилната търсачка на Google (Google Mobile Search) – това са реклами, които се появяват при търсене в Google от мобилно устройство. 

·  Реклама в мобилната дисплейна мрежа на Google (Google Mobile Display Network) – това са банери, които се появяват в мобилни сайтове, част от мрежата на Google.

·  Реклама в YouTube – рекламата в YouTube може да бъде видео, когато преди започване на видео се стартира видео реклама, която може да бъде пропусната след 5 секунди или търсене, при която след търсене на определени думи в YouTube се появява реклама, която е необходимо да бъде кликната за да се пусне.

·  Реклама в Gmail – това са реклами, които се появяват в раздела промоции в мобилната поща на Gmail.

·  Реклама във новините на Фейсбук (Facebook News Feed) -  това са реклами, които се появяват като спонсорирано съдържание между останалото съдържание в   новините във Фейсбук.

·  Instagram и Twitter

 

4. А конкуренцията?

  На графиката се вижда колко пари в милиарди са похарчени за дигитален маркетинг през последните години в САЩ и прогноза за очакваното продължаващо увеличение на рекламите бюджети за мобилни устройства. 

 

В тази нарастваща конкурентна среда, единственото, което може да ни различи от останалите и да подтикне потребителите към действие е съдържанието. Дори продукта сам по себе си да не е необикновен, една добре обмислена маркетингова кампания с интересно и ангажиращо съдържание може да го превърне в такъв.

 

5.  I want to buy the world a coke!

 

 

За пример, с който се надявам да успея да вдъхновя ще използвам кампанията на Кока-Кола създадена от Google, вдъхваща нов живот на реклама от 1970 г., която носи посланието „Искам да купя бутилка кола на света“. Чрез съвременните технологии се дава нов смисъл на това послание. Мобилни реклами подканват потребителите да изпратят Кока-Кола на някого по света. След кликване те са въвлечени в приключение, което дава възможност да изпратиш реално кенче кола само с един клик.

След избиране на дестинация кенчето се появява в специално направена за целта машина, придружено от съобщение от потребителя, което е автоматично преведено на съответния език, елиминирайки езиковата бариера. Видео показва пътя на колата до машината. След изпращането потребителя може да изчака известие за получаването на колата от случаен минувач или да остави имейла си и да бъде информиран по-късно.

 

  Освен информация кога кенчето е взето, потребителя може да получи и обратен отговор от машината или дори видео. Кампанията на Кока-Кола е пример за едно добре създадено съдържание, което се отличава от останалите. Ето защо и клика върху тази реклама ще доведе до резултат и ще бъде запомнен, за разлика от многото кликове водещи до скучно съдържание и последващо затваряне от потребителя. Всички вече сме виждали „Най-добрите…“, „Най-новите…“, „Най-евтините..“, за това призовавам заедно да създаваме качествено съдържание!

 

 

 

 

 

 

 

Повече от едно устройство…

Макар мобилния маркетинг да е на първо място, следва да не забравяме още една статистика, а именно - 57% от хората използват повече от един вид устройство за да завършат едно действие, било то резервация на хотел или онлайн покупка. Потребителите очакват да получават еднакво добро съдържание както на телефона си, така и на таблета и компютъра си, така че тези устройства не бива да бъдат пренебрегвани изцяло.



Copyright © 2017. All Rights Reserved.
NBU nbu