„НИВЕА” през 21 век в България: Красотата е... „НИВЕА” - лекция 7
През 2008 г. стартира кампанията на „Нивеа” „Красотата е...”. Тя се оказа едновременно и рекламно, и PR, и маркетингово явление. 19 2008-09 Кампанията „Красотата е...” | 2008-09 Кампанията „Красотата е...” 20 | 21 Красотата е Коледен подарък – Комплекти за блондинки, брюнетки и др. |
22 2008 „Красотата е Коледен подарък” – Комплекти за кожа | 23 2008 „Красотата е Коледен подарък.” – Комплекти за мъже | 24 2008 „Красотата е Слънце” | 25 2008 „Летни приключения с Nivea” | 26 2008 „Красотата е в теб” | 2008 27 | 28 | 29 | 30 |
Кампанията „Красотата е...” е изключително успешно рекламно действие по следните причини. В Нормата за словесни асоциации на термините за цвят в своите отговори анкетираните лица посочват като дума-асоциация красота при всички цветове. Това е универсален отговор, който показва, че хората си дават сметка за уникалността на цветовите си възприятия като част от основния канал за възприемане на информация от външния свят – зрителното възприятие. В този смисъл проведената кампания прави съучастници клиентите в оформяне на рекламното послание на „Нивеа”. В сайта на марката се вижда, че клиентите са се разгърнали в даването на дефиниции на красотата, които са равностойни на провеждане на теста за свободни словесни асоциации. Важно място в кампанията заема лингвистичната форма „Красотата е Х.”, защото думата красота е подлог, а оставената за свободно асоцииране позиция е на сказуемно определение. Цялата конструкция, „У е Х” е конструкция, която във формалната логика обозначава отношението на еквивалентност. А отношението на еквивалентност е по-силно от отношението на равенство. Всичко това – в синестезия – заедно с името и продуктите на „Нивеа”. При това, в сайта кампанията е обвързана и с първата, с със синьо-бялата опаковка, т.е. наслагва се и участието на клиентите в чувството за история и принадлежност – снимки 30. В крайна сметка „красотата” на кампанията се състои в това, че както при Майкрософт, които пускат недовършени продукти на пазара и клиентите ги коригират, така и тук е оставено на клиентите да „доработят” кампанията с дефиниции и визуални образи от снимки. Така у клиентите се поражда чувство на свобода и съпричастност, което прави от „Нивеа” легендарна марка. Така се стига до парадоскалната дефиниция с маниакален и патриотичен характер – Красотата е „Нивеа”. Към всичко това трябва да се добави и правната страна на кампанията, наричана “Промоция Красотата е в теб”. Сайтът на „Нивеа” и кампанията „Какво е КРАСОТАТА за теб” – 2008
30
Надписи в началото на сайта, които са официалните и са стимул за потребителите да ги допълнят. По този начин това става не само рекламно действие, но и PR, и маркетинг кампания. Красотата е повече от един идеал. Тя е във всеки един от нас и сред нас. Красотата е индивидуална, разнообразна и прекрасна като самия живот. Това е красотата за NIVEA Красотата е грижа Красотата е любов Красотата е живот Красотата е NIVEA Дефинициите допълнения — от галерията на потребителите — са придружени от снимки. Красотата е силата да виждаш чудеса Красотата е сила Красотата е самият живот Красотата е да си готин – Krasotata e da si gotin I da mojesh da obichash istinski niakoq. Sotir 24 g. Красотата е вътре в теб. Красотата е Божи дар в живота. Валентина 33 г. Красотата е вдъхновение. Доротея 23 г. Красотата е навсякъде около нас – трябва да умеем да я видим. Ангелина 56 г. Красотата е блясъкът в очите ти, Веселка 26 г. Красотата е да кажеш да. Надежда 26 – сватба Красотата е обич. Красотата е усмивката на моята дъщеря. Красотата е живот, здраве, щастие и любов. Христинка 50 Красотата е щастие. Viktoriq, 19 Красотата е моето слънце. Николина 28 Красотата е в приятелството. Dimitur 21 Красотата е като да си влюбен. Красотата е в новия живот. Красотата е усмивка. Красотата е в зараждането на нов живот. Красотата е вътре в теб. Красотата е вълшебство. Красотата е в постянната грижа, постоянство и упорство. Красотата е...мечта. Красотата е почти всичко. Красотата е вдъхновение, отдаденост и самочувствие. Красотата е съвършенство. Красотата е свободата, която дава морето. Красотата е в децата. Красотата е моето sarce. Красотата е цветове и тишина. Красотата е нещо положително в природата и хората. Красотата е да бъдеш винаги себе си. Красотата е навсякъде около нас. Красотата е da se 4uvstvas obi4an. Красотата е NIVEA. Даниела 28 г. Красотата е стил на живот. Красотата е индивидуаллност. Красотата е висша нравственост. Теомира-Десислава 37 г. Красотата е не само страшно, но и тайнствено нещо – на фона на ротвайлер. Красотата е да се чувстваш добре. Красотата е в природата. Красотата е красота. Красотата е, когато в две души тупти едно сърце – снимка на двама млади влюбени. Красотата е предимство. Красотата е животът. Децата са красота. Красотата е всичко. Красотата е да бъдеш естествена. Красотата е в очите на този, който я вижда. Красотата е във всеки влюбен поглед. Красотата е кристална чистота. Красотата е нашата душа. Красотата е приятелството и любовта. Красотата е пълната противоположност на интелекта. Красотата е орис. Красотата е наслада за очите. Красотата е нещо което 1во се забелязва в един човек. Кремена, 22 Красотата е скрита зад усмивката. Красотата е форма на гениалност – снимка на хъски. Екатерина 56 Красотата е вкъщи – вижте я. – сн. на бебе, милка 27 Красотата е когато най-близките са до теб. Красотата е това, което си представяш. Така поднесената кампания остава чувство за несигурност – кой е измислил „Красотата е енергия” или „Красотата е обич”? – Рекламният екип на компанията или някой от потребителите. Остава чувството за семейственост – марката и нейните потребители са едно голямо семейство. Трябва да подчертая, че тази кампания внушава позитивни нагласи и емоции, които поради съпричастността на клиентите надскачат стандартните ключови думи и техните епитети в представянето на различните продукти – грижа, нежна грижа, перфектна грижа, ефективна грижа, експертна грижа, най-деликатна грижа, преродени, усещане, усещане за най-красива, насладете се, насаладете се на усещането, чувствай, почуствайте се породени, гордеете, усмивка, живей, живей с усмивка, защита, отново диша.
На улиците на София (сигурно и в страната) В тази реклама на Nivea, която се появи по спирките на градския транспорт през пролетта на 2008 г., от едната страна е шаблонната реклама на козметични продукти в средния клас. Ползва се елементът на изненадата, защото от другата страна седи огледално фолио с надпис “Красотата е в теб”, който се среща често в същия период по улиците на София, но на съвсем друг фон. На това фолио, който и да се снима няма да излезе по-добре. Красотата обаче е абстрактна и всеки се „вписва” в нея.
Към това се добавят летни и коледни версии на кампанията „Красотата е...”, които умело се примесват с някоя от характеристиките на сезона + лотарии и намаления. Например „Красотата е слънце” или „Красотата е празник”, „Красотата е коледен подрък”. Това е лятната версия на същата верига аптеки “Ремедиум” за брошура, а тази реклама е на корицата. Следващите са вътре в брошурата. Текстът претендира, че красотата е „слънце”, а не “коледен подарък”.
Коледа 2008: Красотата е празник” – е на корицата на брошура на верига аптеки „Ремедиум”. Брошурата съдържа реклами за различни марки и продукти. Следващите три са вътре в брошурата и включват „Нивеа визаж”, „Нивеа за мъже” и само „Нивеа”. Всички те имат логото „Нивеа – Красотата е коледен подарък”.
|