ISBN 978-954-535-634-6
Семиотичен код за анализ на бельовия рекламен дискурс и рекламната комуникация
„Бельо“ са
дрехи носени под други дрехи, най-често до кожата. Те поддържат външния вид и
предпазват дрехите да не бъдат замърсени с пот, урина, сперма, изпражнения и
други; те оформят тялото, както и осигуряват комфорт за него. Дълго бельо
понякога се носи за допълнителна топлина в студено време. Някои видове бельо имат
еротичен ефект, а други видове бельо имат религиозно значение.
Бельото,
носено от жените днес, се състои от сутиени и бикини или кюлоти, докато
мъжете носят слипове, боксерки. Често носени от двата
пола са тениски, фланелки без ръкави, бикини и g-стрингове, s-стрингове.
Терминология
В английския
език има няколко други думи за
бельо. Така наречените „долни
дрехи“ – underclothes, underclothing и underwear – са
формалните думи, докато бельото може да бъде наречено
по-небрежно, в Австралия наример, с rеg
Grundys (римува жаргон за дамско бельо) и Reginalds, а в Обединеното кралство – „дребни
неща“ (от smallclothes по-рано).
Бельото на
жените се нарича lingerie. Също така
се нарича интимното облекло – intimate clothing, intimates.
Функции на бельото
Бельо се носи
по ред причини.
То
поддържа външния вид на дрехите да не бъдат
замърсени.
Женските
сутиени осигуряват подкрепа за женските гърди, а и елементи
от бельото на мъжете служат за същата
функция за мъжкия полов орган; един корсет може да бъде носен като
основа на дрехата, но също и да променя формата на тялото на
жената. За допълнителна подкрепа и защита, когато спортуват, мъжете по-често
носят плътно прилепващо бельо, включително бандажи
и спортни слипове. Жените могат да носят спортни сутиени, които
осигуряват по-добра подкрепа, като по този начин постигат
комфорт.
В студен
климат бельото може да бъде допълнителен слой облекло, което помага на
човек да му е топло.
Бельото може
да бъде използвано, за да запази скромността на носителя: някои жени например
носят камизоли и фусти под дрехите си. И точно обратното – бельото може да също
така бъде носено с цел да се предизвика еротичен ефект.
Възможно е да се купи бельо, което е направено нарочно със сексуална закачка
като например „хранителното бельо“, готово за консумация.
Някои
елементи на облеклото са проектирани като бельо, докато други (като например
тениски и някои видове шорт) са подходящи както като бельо, така
и като горно облекло.
Пригодността
на бельото като горни дрехи зависи от социални
норми, от модата и от изискванията
на закона. Ако са направени от подходящ материал, някои видове бельо
може да служат като спално облекло или като бански
костюми.
Видове и стилове
Общи съвременни видове и стилове на бельо са изброени по-долу.
Тип: за цялото тяло
Комплект „дълго“ бельо
Други имена: Дълги джонс (long johns)
Носени от мъже и жени
Информация: Долна
дреха от две части, носи се при
студено време, състои се от риза с ръкави и панталони, достигащи чак до
глезените.
Сортове: топлещо бельо,
изработено от два пласта плат.
Тип: за горната част
на тялото
Риза без ръкави
Други имена: Потник, tank top, wife beater
Носени от мъже и жени
Информация: Дреха без ръкави, подобни на тениска.
Тип: за горната част
на тялото
Тениска
Други имена: T-shirt, блузаT-shirt, блузаT-shirt, блуза
Носени от мъже и жени
Информация: Дреха, покриваща торса,
която е обикновено без копчета, джобове или яка и е с дълги
или с къси ръкави.Облича се с препъхване през главата.
Тип: за долната част на тялото
Бикини
Носени от мъже и жени
Информация: Обикновено достигат по-ниско от
кръста и лентите за краката често са на ханша, стигат до слабините, има
и мъжки бикини.
Сортове: Високи
двустранни бикини (High-sided bikini underwear); ниски двустранни бикини (Low-sided bikini underwear); т.нар. string бикини – състоят се от две триъгълни
парчета, свързани в слабините, но не и в страни, с тънък шнур или ширит около
талията, за да свърже триъгълниците.
Тип: за долната част на тялото
Прашка
Други имена: G-string, Gee-string, gee
string
Носени от мъже и жени
Информация: Един тип прашка, състояща се от тесни ивици
текстилен материал, които покриват гениталиите, врязват се
между бедрата и са свързани
около ханша.
Тип: за долната част на тялото
Tanga
Носени от мъже и жени
Информация: Това е тип прашки,
които нямат плат отстрани, освен на
пояса.
Тип: за долната част на тялото
Прашки
Други имена: Thong Thong
Носени от мъже и жени
Информация: Има тясна ивица материал по центъра
на дрехата отзад, който е между задните части и се свързва с предната или с торбичка
на пояса . Такива прашки понякога се показват над линията на
пояса на панталоните.
Тип: за долната част на тялото
Гащи
Други имена: кюлоти, UK: KnikersUK: Knickers
Носени от мъже и жени
Информация: Те обикновено имат еластичен пояс, едно
платно за покриване на гениталната област, което е обикновено подплатено с абсорбиращи
материали като памук, и отвори за краката,
които често са също еластични.
Сортове: Control гащите,
обикновено изработени от еластичен материал като
спандекс и стигащи над талията, са предназначени за осигуряване на подкрепа и
за създаване на тънък силует. Високо на талията достигащи гащи (High cut (French cut) panties). Хипи гащи – носят се по-ниско на
пояса, по-скоро около ханша.
Тип: за горната част на тялото
Сутиен
Носени от жени
Информация: Обикновено се състои от две чашки за
гърдите, централен панел, ивица около торса и презрамки на двете рамена.
Сортове: Полусутиен
balconette brbalconette brbalconette bra(balconette bra); ватиран
сутиен (padded bra) спортен
сутиен (Sports bra); (sports bra); сутиен без
презрамки (strapless bra); блуза сутиен (T-shirt bra).
Спортни боксерки
Други имена: Boxer briefs, TrunksBoxer briefs, Trunks
Носени от мъже
Информация: Те са подобни по стил на
боксерки, но обикновено са по-къси
и по-стегнати.
Сортове:
Велосипедни шорти – плътно залепени до кожата, те нямат цип; боксерки кесия те
имат – торбичка за гениталиите вместо цип.
Тип: за долната част на тялото
Боксери
Други имена: Boxers, Boxer shortsBoxers, Boxer shorts
Носени от мъже
Информация: Те са с еластичен пояс, който е на кръста; крачолите стигат
до средата на бедрото, може да имат или да нямат копчета. Около кръста, на пояса
боксерките обикновено са по-широки и често носят търговската марка на
производителя. На пазара могат да бъдат намерени боксери с
цветни модели, снимки на анимационни герои, лога и лозунги.
Информация: Те са с еластичен пояс, който е на кръста; крачолите стигат
до средата на бедрото, може да имат или да нямат копчета. Около кръста, на пояса
боксерките обикновено са по-широки и често носят търговската марка на
производителя. На пазара могат да бъдат намерени боксери с
цветни модели, снимки на анимационни герои, лога и лозунги.
Информация: Те са с
еластичен пояс, който е на кръста; крачолите стигат до средата на бедрото, може да
имат или да нямат копчета. Около кръста, на пояса боксерките обикновено са
по-широки и често носят търговската марка на производителя. На пазара могат да
бъдат намерени боксери с цветни модели, снимки на анимационни герои, лога и
лозунги.
Информация: Те са с
еластичен пояс, който е на кръста; крачолите стигат до средата на бедрото, може да
имат или да нямат копчета. Около кръста, на пояса боксерките обикновено са
по-широки и често носят търговската марка на производителя. На пазара могат да
бъдат намерени боксери с цветни модели, снимки на анимационни герои, лога и
лозунги.
Информация: Те са с еластичен пояс, който е на кръста, крачолите стигат до средата на бедрото, може да имат или да нямат копчета. Около кръста, на пояса боксерите обикновено са по-широки и носят търговската марка на производителя. На пазара могат да бъдат намерени боксери с цветни мотиви, снимки на анимационни герои, лога и лозунги.
Сортове: трикотажни, плетени боксери (Knit boxers);: трикотажни, плетени боксери (Knit
boxers); боксери
от тъкан
плат (Woven boxers).Woven boxers).
Слипове
Други имена: Briefs, UK: Slip, Y-fronts
Носени от мъже
Информация: Информация: Те са с ластик в пояса, крачоли
нямат, стигат до слабините.
Сортове: : Традиционни
слипове (те имат Y-образен отвор); ниски слипове (Low-cut or low-rise briefs); (Low-cut
or low-rise briefs); слипове тип
кесия (
Тип: за долната част на тялото
Бандаж
Други имена: JockstrapJockstrap
Носени от мъже
Информация: АИнформация: Атлетически спортни гащи,
ремък, поддръжник. Състои се от еластичен пояс с торбичка за
подкрепа на гениталиите и две еластични ленти, поставени върху основата на
носене и отляво и отдясно на пояса на бедрена кост.
Мода и тенденции
Бельото
понякога е частично изложено на показ поради модни причини или за да
съблазнява. Една жена може например да позволи нейният сутиен да се забелязва,
ако носи прозрачна блуза върху него. Някои хора носят тениски под частично или
напълно разкопчани ризи.
Общ стил сред
младите хора е панталоните да са провиснали под кръста им, като по този начин,
разкриват част от боксерките си. Жените също носят подобен вид ниски панталони,
като по този начин излагат на показ горната част на гащите тип прашка.
Ето и логата
на някои от известните марки бельо :
Не носи бельо!!!
Да не носиш
бельо под дрехите, е познато в американския английски като freeballing относно мъжете или freebuffing
за жените (на жаргон). А унисекс изразът е going
commando. Хората не носят бельо, защото е
удобно, а и за съблазън, намират го сексуално възбуждащо. Практиката е
показала, че това да не носиш бельо, понякога има своите рискове.
Някои видове
дрехи (като шортите за колоездене или келтската мъжка поличка), са
предназначени да се носят, или са традиционно носени без бельо.
История на бельото
Бельото е
част от облеклото и представлява комплект дрехи, които се носят под други дрехи
най-вече поради хигиенични причини и за да осигуряват поддръжка на определени
части от тялото. В страни със студен климат те служат и да осигуряват топлина на
тялото. Носят се директно върху кожата. Някои от тях като потникът и
тениската например могат да се носят както като бельо, така и като горно
облекло. Определени видове бельо се носят, за да
прикриват части от тялото, за които се счита, че е неприлично да се показват,
докато други видове бельо имат еротичен ефект. Някои видове бельо дори имат
религиозно значение.
Женското
бельо включва бикини и сутиен, много по-рядко и потник, докато мъжкото бельо се
състои от слипове и потници. Поради това, че бельото
трябва да попива потта и да не възпалява кожата, най-предпочитаният материал е
памукът. Еротичното бельо, което е обикновено от изкуствени материи или коприна,
навлиза в модата на облеклото през 1980-те.
Когато говорим за история,
всички си представяме туниките на древните римляни, доспехите на рицарите или
напудрените перуки от 18 век. И рядко се замисляме какво има под тези въобразени
дрехи, или иначе казано, откога хората носят бельо и доколко то прилича на
днешното? Затова се заехме да повдигнем завесата, или по-скоро роклята на
историята и да видим как хората са покривали най-интимните си места през
вековете…
В началото
Най-старата позната форма на бельо е
препаската – не много голямо парче плат, което покрива гениталиите и задните
части. Тя обаче има един съществен недостатък – когато се наведеш, вече няма
скрито-покрито… Всъщност не е точно така – структурата на тези ранни гащи не е
толкова проста. В повечето случаи част от плата минава между краката, така че
наистина напомня днешните гащи.
Препаската
най-често се свързва с мъжкото „бельо“, но всъщност са я носели и жени –
стилът, който днес наричаме унисекс, не е открит сега. Това е най-широко
разпространената и най-дълго използвана форма на бельо в човешката история. Примерите
са много – египетските препаски, както и препаските на някои народи, които
използват това своеобразно бельо като част от своите култови ритуали. В Египет
препаските били единственото облекло на хората. Тутанкамон например е погребан
със 145 препаски – да си ги сменя в отвъдното…
Някои племена в Африка,
например бушмените, все още носят препаски, дори като единствено облекло – там
все пак е топличко. В по-студените части на света препаските се носели под
други дрехи.
Strapless pouch
Да се върнем и в Европа – както гърците и
римляните, така и скандинавците обичат тази форма на бельо. И докато за жените
в древна Гърция не е ясно дали са носели нещо подобно, тези в древния Рим
определено са ползвали такова бельо и за това свидетелстват намерени рисунки.
Най-често носели нещо, много подобно на днешното бельо – две препаски на
мястото на днешните бикини и сутиен, направени най-често от мека кожа. В този
вид, най-често без нищо отгоре, римлянките спортували.
Материите, които използвали древните за
бельото си, били различни – лен, вълна, а най-богатите можели да си позволят и
вносната коприна.
Средновековието и Ренесансът
След падането на Римската империя
обаче европейците явно решили, че това бельо не им харесва и всемогъщата
препаска изчезнала от европейската мода. Постепенно мъжете започнали да
носят панталони, очевидно без да се притесняват да слагат нещо под тях.
Интересно е, че първите панталони всъщтност представлявали били доста тесни
крачоли и не покривали интимните части, които просто си висели, скрити от
горната дреха. С течение на времето, когато въпросната дреха станала по-къса,
панталоните били приспособени към промените и им се прибавила част, която да
покрива ценното място. Тя можела да се маха лесно, за да позволява на мъжете да
уринират. По това време като част от бельото се появила и ризата.
Още по-интересно е, че с
течение на времето, когато европейците преоткрили света и разбрали, че има и
други континенти освен техния, започнали да гледат на препаската като на нещо
твърде екзотично. Нещо повече, забравили, че прадедите им са носели същото това
парцалче, и смятали, че препаската е доста неприлична, защото не покрива добре
задните части. Затова този атрибут е използван от филмови герои, смятани за
екзотични като Тарзан например.
Средновековните дами носели ризи под облеклото си, както и първите корсети, чиято идея, колкото и странно да звучи това днес, била да правят бюста плосък. Въпрос на време и мода. Подобно на мъжете, и те носели нещо подобно на съвременните гащи, които имали крачоли и се завързвали около талията.
От това време е митът за девствения колан, който се заключвал и който рицарите слагали на жените си, преди да тръгнат на кръстоносен поход. Естествено, мъжете им вземали ключа, за да са сигурни, че съпругата ще им остане вярна. За това обаче не са намерени никакви доказателства. Освен това някои историци смятат, че е възможно самите жени да са си слагали такива колани и да са държали ключовете за тях с цел да се предпазят от изнасилване
Европейските завоеватели
от петнадесети век нататък стигнали още по-далеч по отношение на добрата стара
препаска. Завладявайки народи, които смятали за нецивилизовани, те не само се
опитвали да ги покръстят, но и да им наложат християнския морал. Затова
забранявали препаските, които за много от тези народи били традиционно облекло
– смятали, че са неприлични и несъвместими с християнското благочестие.
Във върховите моменти на
колонизацията – деветнадесети век, препаската придобила нов смисъл. Това е
времето на робството в Америка и на колонизацията на много райони в Африка. И
тъй като африканците носели препаски, това „бельо“ започнало да се свързва с
нецивилизоваността. Което си е ирония – така наречените „цивилизовани“
европейци и американци са потомци на хора, които също са носели препаски и
които са поставили основите на съвременната култура…
Индустриализацията
През втората половина на ХVІІІ век се случило нещо, което щяло да промени много цялата модна индустрия – била изобретена механичната тъкачна машина. След това събитие памучните материи станали изключително широко разпространени. Започнало масово производство на памучно бельо и за пръв път хората можели да си купуват бельо от магазина, вместо да си го правят вкъщи.
По това време се появил нов вид корсет, чиято цел била да оформи женската фигура, включително с помощта на метални пръчици. През ХІХ век много тънката талия станала на мода, а корсетите – истинско мъчение. Това е и времето на кринолините, на широките рокли и на женската форма тип „камбана“. По това време жените носели и долни гащи под огромните рокли, за да им е топло, а и от християнска скромност и благочестие.
И мъжете, и жените, и децата тогава
носели нещо, което днес на нас ни изглежда доста смешно – т.нар. „втора кожа“,
която покривала всичко – от глезените до китките. За да не им е трудно да ходят
до тоалетната, на гърба на това бельо имало падащо парче плат, което се махало
и после се слагало обратно.
С напредването на ХХ век
бельото постепенно придобило днешния си вид. В женското бельо имало най-голям
прогрес. Един от най-важните моменти в развитието му дошъл, когато през 1913 г.
в Ню Йорк Мери Фелпс Джейкъб свързала две носни кърпички с панделка и създала
първия модерен сутиен.
След 20-те години
производителите започнали да обръщат все повече внимание на комфорта и
премахнали всякакви ненужни копчета и закопчалки от бельото. Що се отнася до
женското бельо, това сигурно е била голяма крачка, защото жените станали къде-къде
по-лесни за събличане…
Същевременно се появили жартиерите, които
имали за цел да придържат дългите чорапи, докато жените танцуват – танците
тогава станали много популярни. Освен практичната цел, разбира се, жартиерите
скоро станали и синоним на секси облекло.
През 1930-те мъжкото бельо също отбелязало
голяма крачка – тогава били произведени първите слипове.
През 1950-те и 1960-те бельото вече
престанало да бъде просто бяло парче плат с чисто практична цел – дизайнерите
започнали да произвеждат цветно бельо. Тази част от облеклото влязла в дневния
ред на модната индустрия. По гащите се появили картинки, надписи и т.н.
Историята вървяла напред, бельото
ставало все по-оскъдно и все по-подобно на днешното, за да се стигне до
огромното разнообразие, което наблюдаваме ясно днес…
Някои видове бельо имат
еротичен ефект, а други религиозно значение. Като например това на еймишите.
В миналото
част от бельото са били корсажа, корсета и кюлотите.
Дядовците ни не са имали особено
голям избор, що се отнася до бельото. Като модели е бели като днес – имали са и
слипове, и боксерки. Но като цветове – бяло, бяло и пак бяло.
Промяната,
която е настъпила в мъжкото бельо през годините, е в материите. Сега всички
модели имат варианти от памук, полиестер, коприна… Можем само да благодарим
горещо на модната индустрия за това, че времето на дългите вълнени гащи е отминало
в историята! Сега на пазара можеш да намериш какво
ли не, дори и мъжки леопардови прашки.
И тук е
мястото да споменем за така нареченият си-стринг, който е определено
секси бельо. Материал, който е около вътрешността на си-стринг
е толкова добре и чисто зашит, че приляга и стои перфектно по тялото. Чудесният
си-стринг е начин да покриете най-важната част от тялото си, без странични
ластици, линии и връзки. Невероятният си-стринг има уникална структура, която
пасва лесно и ненатрапчиво, като предлага едновременно сигурност, стил и
комфорт. Отпред си-стрингът изглежда като типично еротично бельо, но отзад се
вижда само една дискретна ивица, която всъщност следи контура на тялото и
осигурява закрепването и така тялото остава свободно. Си-стрингът може да се
носи при всякакви обстоятелства: под дрехи като дънки, панталони и поли, под
рокли за специални случаи. Си-стрингът е също така подходящ за плажа и за слънчеви
бани: можете да получите перфектен тен, без дразнещите бели ивици, които
остават от нормалните прашки и бикини. А в спалнята Вашия партньор със
сигурност ще остане очарован от новия Ви секси вид.
Цветът на бельото издава ... характера
Според едно
проучване на психолози, цветът на бельото ни издава основни черти от нашия
характер. Ето до какви изводи са стигнали те:
бордо
и пурпурно – пресметливост и егоистчност;
жълто – податлив
и отстъпчинв човек;
розово – висок
темперамент, но потиснат от комплекси и строго възпитание;
зелено – наивност
и излишна романтичност;
оранжево – склонност
към фантазии и експерименти;
кафяво – преданост,
внимателно отношение към другия;
черно – активна
и разкрепостена личност, няма нищо против експериментите в секса;
червено – страстна
натура, понякога агресивна, обича насладите;
светлосиньо – отзивчивост,
деликатност;
тъмносиньо – пасивност
и студенина;
бяло – не
показва нищо, но ако човек предпочита само белия цвят, това показва сериозни
комплекси.
Българското бельо
В България
също можем да се похвалим с наше, родно българско бельо. Един от градовете, в
което то се произвежда, е Трявна. Думата, която го
описва е „качествено“. Ето и марките
на някои от тревненските производители:
Събличането и обличането
Събличането и
обличането представят велики закони на развитие. Какво става през есента и през
зимата с растенията? Постепенно събличат старата си дреха. Щом
дойде пролетта, дърветата започват да се покриват с нови листа; нови клончета
израстват, нови цветове се явяват. Дървото се облича с нова дреха,
т.е. с нова премяна.
Какво правят
момата и момъкът, когато се женят? Свалят старите си дрехи и се обличат с нови. Който
ги види, радва се на новите им премени и казва: „Това
са невеста и младоженец“. Като се върнат у дома си, събличат новите си дрехи и
обличат старите. След това се чудят защо работите им не вървят добре. Сега
и вие сте облечени с нови дрехи, но като отидете по домовете си, ще облечете
пак старите си дрехи. Св. апостол Павел казва: „Съблечете
се от стария човек!“. Значи, събличането на старите дрехи и обличането в нови
представлява новият живот, към който човек се стреми. Нови дрехи, нови обувки
са нужни за хората, и то широки и удобни.
Съблечете
старата дреха и облечете новата, която носи в себе си всички елементи на
чистота и здраве. Новата дреха носи радост и веселие за човека.
Не събличането, а обличането е
изкуство. Събличането всеки го може, но да се обличат с вкус – не всички хора умеят.
Семиотичен код за анализ на бельовия рекламен дискурс
Чрез
семиотичния подход на преден план се извежда мисията на
рекламата и комуникацията в целия
маркетингов микс. В най-основната схема на позициониране
на рекламните философии (въведен от Жан-Мари Флош) се противопоставят два
подхода – на представителната и на конструиращата комуникация.
На базата на
основния семиотичен модел на Жан-Мари Флош и на изследването на доц. Банков
представяме тук семиотичен модел за анализ на бельовия рекламен дискурс, който
е основен модел на остойностяване. Той има четири категории,
които ни помагат да класифицираме бельото и които са: функционално, не-функционално,
секси, не-секси.
Според семиотичната
перспектива потреблението все по-малко представлява физиологическа
и физическа дейност и все повече начин на живот (lifestyle). В
такава културна среда акцентът вече не
пада върху ефективните, така да се каже материални качества на
продукта, а се развива в посока на това какво той означава в очите на
другите членове на общността, с които потребителят е в комуникативни
взаимоотношения. [1]
При пренаситеността
на пазара с многобройни конкурентни продукти и рекламите отдавна са станали
отвратителни за обикновенния потребител.
Хората на
маркетинга с почти научни методи диференцират и позиционират новите продукти,
но техните ефективни функционални и технологични предимства са изцяло в
компетентността на инженерите.
Комуникацията
и рекламата трябва да преведат тези предимства на достъпен език, но това е
невъзможно в повечето случаи.
Рекламните
съобщения може и да са далечно вдъхновени от специфичните предимства на
продукта, но в крайна сметка те ни говорят за щастие, за любов, за героизъм, за
приключение, за сила, за потентност, за прелъстяване, за секс, за гении, или
като Филипс: за един по-добър свят.
Взети поотделно
всички такива съобщения са остроумни преувеличения, достатъчно наивни, за да
обръщаме внимание на очевидната им недостоверност. Но взети като цяло те са
характерната черта на една епоха, в която комуникацията доминира над другите
аспекти на съществуването.
Те по-скоро
вършат най-важната работа – превръщат стоките в знаци, от които в крайна сметка
съвременния човек има нужда.
Основната цел на създаването
на семиотичен код за анализ на бельото и на рекламите на бельо, е разбиране на
конкурентните рекламни предложения от потребителска гледна точка. По този начин
имаме инструмент за декодиране на такива реклами. За целта проучихме няколко
реклами на основни марки бельо и след техният анализ, ви представяме основните
кодове на комуникация. В нашия случай това са Palmers и Emporio Armani.
Palmers: секси,
нежност, удоволствие от самият продукт – изискано, удобно, съблазън
Конкретна
реализация: най-извесната търговска марка за бельо в Европа, символ
на отлично качество
Факти: най-високо
качество
Рекламно
предложение: съблазън е другото име на Palmers
Emporio Armani: удоволствие
от премиум марката, прави ни елегантни, различаваме се от другите, известни
хора рекламират марката – семейство Бекъм, съблазнява, провокира
Конкретна
реализация: спортно-елегантен стил, елегантност, класика, култ към
дрехите
Факти:
Холивуд ги обожава
Рекламно
предложение: революция, отдаденост, seriously sexy underware
Става ясно,
че основните кодове на универсалния език на
бельото са:
Удобство
Комфорт
Удоволствие
Съблазън
Секси
Мода
Принадлежност
Унисекс
Революция
Източници:
http://en.wikipedia.org/wiki/Undergarment
http://bg.wikipedia.org/wiki/Бельо
Кристиан Банков, SEMM 310, курс „Семиотичн изследвания на търговската марка“I
Страници на марките бельо, използвани в този текст:
www.calvinkleininc.comhttp://www.dolcegabbana.it/underwear/
http://www.victoriassecret.com/
http://shop.palmers.at/
http://www.agentprovocateur.com/
http://www.emporioarmani.com/